Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG,
Stuttgart, po raz kolejny odniosło sukces w plebiscycie na „silnik roku”.
Jednostka napędowa z turbodoładowaniem stosowana w modelu 911 pokonała
konkurencję i zdobył prestiżową nagrodę „Best
Performance Engine Award”.
Wyróżnienie to jest przyznawane od dziesięciu lat przez brytyjskie
specjalistyczne czasopismo „Engine Technology International”.
W 2007 roku Porsche wygrało w
kategorii silników trzy – do czterolitrowych. W tym roku
3,6-litrowy silnik typu bokser o mocy 480 KM (530 KM w wersji GT2) zwyciężył
nawet w otwartej klasie pojemności pokonując tak silnych konkurentów jak BMW, Ferrari
i Nissan. W jednostce napędowej 911 turbo zastosowana została po raz pierwszy
turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny (VTG). Dzięki temu strumień spalin może być
regulowany w całym zakresie prędkości obrotowych i optymalnie kierowany na łopatki
turbiny. Pozwala to, przede wszystkim przy niskich prędkościach obrotowych, na uzyskanie
wyczuwalnej poprawy elastyczności i przyspieszenia.
Przy wyborze „silnika roku” 65
renomowanych specjalistycznych dziennikarzy z ponad 30 krajów oceniało
jednostki napędowe w różnych kategoriach. Obok mocy, zużycia paliwa, zachowania
się podczas jazdy i komfortu oceniane było także zastosowanie przyszłościowych
technologii.